آموزش طراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو
آموزش طراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو دارای متد های مختلف و شامل اصول و قوانین خاصی می شود هر طراح ممکن است روش مخصوص به خود را در آموزش طراحی لوگو بکار ببرد در ادامه ما اصول و قوانینی که در طراحی لوگو باید در نظر گرفت را به شما آموزش خواهیم داد .

قبل از اینکه شما طراحی لوگو را آغاز کنید باید بدانید که لوگو چیست یا هدف از طراحی لوگو چیست. شما باید چه تصوراتی در طراحی لوگو داشته باشید. فرق بین لوگو محصول و یا لوگو شرکت را به درستی درک کنید و اینکه این لوگو در کجا مورد استفاده قرار می گیرد. آیا برو روی محصولات قرار میگیرد, آیا برروی پرچم چاپ می شود و یا اینکه به عنوان امضاء مورد استفاده قرار میگیرد.یک لوگو شرکتی در نگاه اول باید کاملا فعالیت شرکت را توصیف کند. وقتی یک لوگو طراحی می کنید افرادی که لوگو را می بینند فقط باید به معنی لوگو فکر کنند نه به چیز دیگری, پس لازم است در طراحی لوگو کمی هوش بکار ببرید تا در عین زیبایی جذابیت خود را حفظ کند و ذهن کاربر را درگیر خود کند. در نظر داشته باشید که خیلی مهم است لوگو شما شبیه به هیچ لوگوی دیگری نباشد پس یکی از دیگر فاکتور های طراحی لوگو منحصربفرد بودن لوگو است.لوگو باید به گونه ای طراحی شود که در نگاه اول همیشه در ذهن باقی بماند.

در اینجا چند نکته حیاتی را در آموزش طراحی لوگو مورد بررسی قرار می دهیم.لوگو هایی که همیشه تاثیر گذار هستند شامل این ویژگی ها می شوند : متمایز بودن, مناسب بودن, کاربردی بودن , فرم ساده ای داشته باشد و به راحتی قابل فهم و دارای ویژگی انتقال پیام باشد. این فاکتور ها باید به گونه ای باشد که اصول اولیه طراحی لوگو را بهم نزند.همیشه در طراحی لوگو سعی کنید محدود به رنگ نباشد یعنی در بدترین حالت و حتی بصورت تک رنگ بودن خوانایی خود را از دست ندهد.

سادگی در طراحی لوگو :

طراحی لوگو ساده باعث می شود که لوگو براحتی قابل تشخیصی باشد علاوه بر این باعث می شود که همیشه در ذهن باقی بماند و در طول زمان جذاب به نظر برسد. یکی از ویژگی های لوگو خوب منحصربفرد بودن است که این ویژگی می تواند به لوگو اعتبار ببخشد.

ماندگاری در ذهن :

پس از اصل سادگی در طراحی لوگو , ماندگاری لوگو در ذهن بسیار هائز اهمیت است. لوگو های تاثیر گذار همیشه اصل سادگی و بیاد ماندی بودن را رعایت می کنند. در زیر نمونه ای از طراحی یک لوگو بیادماندی برای شما مثال می زنیم.بطور خلاصه بگویم لوگویی که طراحی می کنید به زمان محدود نباشد و به نوعی در زمان ماندگار باشد بدون تاریخ مصرف.

آموزش طراحی لوگو
آموزش طراحی لوگو

محدود نبودن به زمان :

طراحی لوگو بگونه ای باشد که در طی زمان های طولانی امکان استفاده را داشته باشد معمولا سوالی که اکثر کارفرما ها دارند این است که چرا قیمت طراحی لوگو نسبت به بقیه امور طراحی گرافیک بیشتر است خب جواب این سوال خیلی ساده است و بطور مثال وقتی یک کارت ویزیت طراحی می کنید امکان دارد در یک سال طرح های مختلفی از آن را استفاده کنید و اقدام به طراحی کارت ویزیت مجدد کنید اما طراحی لوگو به این گونه نیست وقتی طراحی لوگو شما آغاز می شود فاکتور های مهمی را باید در طراحی آن لحاظ کرد یکی از این فاکتور ها که مورد بحث قرار دادیم محدود نبودن به زمان است لوگویی که برای شما طراحی می شود قرار نیست هر سال طراحی مجدد شود چون این کار عملا به برند شما آسیب می رساند و ممکن هست برند شما به شکست محکوم شود پس شما یک بار هزینه می کنید برای همیشه مسلما باید هزینه بیشتری نبست به کلیه امور طراحی پرداخت شود.

آموزش طراحی لوگو
آموزش طراحی لوگو
آموزش طراحی لوگو
آموزش طراحی لوگو

روان و کاربردی :

روان و کاربردی بودن لوگو یکی دیگر از موارد مهم و موثر در طراحی است لوگو شما باید این قابلیت را داشته باشد که در همه پلت فرم ها قابل استفاده باشد و به خوبی قابل تشخیص باشد. بصورت برداری طراحی شود تا در هنگام تغییر سایز چه در بزرگ نمایی و چه کوچک نمایی دچار افت کیفیت نشود و در هر مقیاسی قابل استفاده باشد. و نکته آخر که بسیار برای من اهمیت دارد و همیشه گوش زد می کنم محدود نبودن لوگو به رنگ است یعنی در بدترین شرایط رنگی لوگو کیفیت خود را از دست ندهد در نمونه زیر لوگو wwf را می بینید که بصورت تک رنگ سیاه و سفید چقدر هوشمندانه طراحی شده است.

آموزش طراحی لوگو
آموزش طراحی لوگو