استفاده و حفاظت از لوگو

استفاده و حفاظت از لوگو
استفاده و حفاظت از لوگو

هزینه کردن در طراحی لوگو، سرمایه گذاری بیهوده نیست!

با اینکه تفکر در مورد لوگو مرحله ای مهم در ایجاد یک تصویر از تجارت شماست، تلاش برای ساخت لوگو به تنهایی از اشتباهات بزرگی محسوب می شود. شاید به نظر برسد که بهترین راه برای کاهش هزینه ها عدم استفاده از شرکت های طراحی حرفه ای باشد که چیزی بین 5 تا 15میلیون تومان برای طراحی لوگو طلب می کنند. اما توجه داشته باشید که هزاران طراح مستقل و آزاد کار وجود دارند که با دریافت هزینه کمتری چنین کاری انجام می دهند. کار آفرینان با بودجه محدود باید به دنبال طراحان با کیفیت اما ارزان قیمت بگردند. طراحان آزاد زیادی وجود دارند که هزینه فعالیت آنها در هر ساعت 15 تا 70هزار تومان است.

شما نباید تنها به خاطر هزینه کمتر از طراح بدون تجربه استفاده کنید. طراحانی را پیدا کنید که از حیطه کاری و موقعیت رقابتی شما آگاه باشند. اگر هنوز هم هزینه بیش از حد بود باید به این نکته توجه کنید که اگر شما لوگوی خوبی طراحی کنید این لوگو حداقل 10 سال برای شما باقی خواهد ماند. یک بار هزینه برای 10 سال چیز زیادی محسوب نمی شود.

حتی اگر می توانید به خوبی از رنگ ها استفاده کرده و می دانید طراحی لوگو باید چه شکلی داشته باشد باز هم بهتراست از یک طراح مشورت بگیرید. چرا؟ آنها می دانند که آیا لوگو به راحتی پیام شما را انتقال داده و با این کار می توانید به طراحی زیبایی برسید که بدون هزینه زیاد به راحتی پیام را به دیگران منتقل می کند. لوگوی شما پایه تمام مواردی است که به شما ارتقا می دهد، بنابراین هر چه بیشتر زمان صرف طراحی بهتر لوگو کنید، منفعت بیشتری برای شما همراه خواهد بود.

استفاده و حفاظت از لوگو

بعد از طراحی لوگویی که نشان دهنده فعالیت ها و خصوصیات شرکت شما در یک نگاه است، مطمئن شوید که کپی رایت آن را ثبت کرده تا بتوانید آن را نسبت به شرکت های دیگر حمایت کنید.شما می توانید از یک شرکت ثبت علائم تجاری و اداره ثبت مالکیت های معنوی استفاده کنید.

بعد از ثبت می توانید از این لوگو در هر جایی برای ارتقای برند خود استفاده کنید. شما می توانید از لوگو در کارت های ویزیت، ایستگاه ها، سر برگ ها، بروشورها، تبلیغات، وب سایت ها و هر جای دیگر استفاده کنید تا باعث ماندگاری نام شرکت خود در ذهن افراد باشید. این کار به ایجاد تصویری از تجارت، افزایش قابلیت دیده شدن شرکت شما و کسب مشتری بیشتر کمک کند.

ساختن یک لوگو مطمئناً کار ساده ای است اما نکات ظریفی در انجام این کار وجود دارد که باعث می شود طراحی و استفاده بهینه از لوگو به کاری بسیار مشکل تبدیل شود. تنها به یاد داشته باشید که باید ذات مشتریان و تجارت خود را در زمان طراحی لوگو در ذهن داشته باشید واینکه مشتریان از شما چه چیزی می خواهند. بعد از طراحی موفق لوگوی برند باید آن را ثبت کرده و تمام تلاش خود را بکار برید تا بتوانید سمبولی قابل تشخیص و مثبت از خدمات یا محصولات خود ارائه کنید.