برند یا نام تجاری چیست؟

برند یا نام تجاری چیست؟
برند یا نام تجاری چیست؟

این روز ها در سراسر جهان برند های مختلفی به بازار آماده اند این باعث شده مشتریان قدرت انتخاب بهتری از بین برند ها داشته باشند اما با وجود این همه برند شما زمان زیادی برای جذب مشتری ندارید, بنابراین رقابت بسیار دشوار است. اکثر محصولات برند ها شباهت زیادی در شکل ظاهری و کیفیت با هم دارند و این تلاش شما برای متقاعد کردن مشتری برای خرید این محصول و نیز خرید های آتی این  محصول را سخت خواهد کرد. بنابراین شرکت هایی که نسبت به مشتری وفادار تر هستند همیشه در چرخه رقابت موفق تر هستند.پر شور و با اشتیاق در مسیر رقابت حرکت کنید این یکی از اصلی ترین نکات در برندینگ است.

اما واقعا برند یا نام تجاری چیست؟

واژه برند در واقع حدود 350 سال قبل از میلاد وجود داشته و از کلمه Brandr مشتق گرفته شده است که به معنی سوزاندن یا به لاتین Burn  می باشد. در زبان نورس باستان آمده که علامتی است که دامداران بر روی گاو بصورت داغ می زندند تا مالکیت آن حیوان مشخص شود و به راحتی قابل شناسائی باشد.

با این وجود امروزه برند خیلی گسترده تر یک لوگو است و شامل موارد بیشتری می شود.

 

برند شما در ذهن و قلب مشتری ها جا میگیرد

در واقع برند شما مجموعه ای از ادراکی هست که مشتری از کمپانی شما به دست آورده.نام تجاری شامل مجموعه ای از فعالیت های شماست که برند شما را پرورش خواهد داد. وقتی که به درستی انجام شود برند شما یک سمفونی زیبا را طراحی می کند. زبان و تجربه برای تبدیل شدن به یک برند خاص بسیار موثر است. برای نمونه احساس قلبی که نسبت به برند اپل دارید مسلما موفق ترین برند در جهان است.

اپل موفق ترین برند جهان
اپل موفق ترین برند جهان

اگر برندی دارید که هنوز لوگو مناسبی برای آن طراحی نشده می توانید در بخش تماس با ما از مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره مند شوید و برای گسترش برند خود راهنمایی بگیرید.